Online biztonság és a magánszféra védelme

2016. február 10. 23:56 - ricco79

Így lettünk mi...

... avagy egy online security blog inditásáról.

Mielőtt túlzottan belecsapnék a lecsóba egy pár mondatban előadnám, hogy miért is gondoltam arra hogy elindítsak egy blogot arról, hogy hogyan evezzünk biztonságos vizeken amikor az interneten böngésszünk.

Sokaknak talán ez nem okoz gondot, pláne a fiatalabb (de)generációnak, akik már ebbe születtek. Ez a blog nem is nekik szól leginkább.

Rólam elég annyit tudni, hogy egy online-hálózatbiztonsági cégnél dolgozom (mielőtt elkezdenétek találgatni, nem Magyarországon) mint hálózatbiztonsági elemző. Azon kevesek egyike vagyok akinek a hobbija a munkája. Ez sajnos (vagy nem) azzal  jár, hogy én más szemszögből nézek az emberekre az utcán/buszon/villamoson. Nagy általánosságban azt vettem észre, hogy az embereket nem érdekli a személyes adataik védelme. Csak egy példa erre: a minap utaztam a villamoson, és egy fickó nagyjából egy fél méterre az arcomtól nézte a számlaegyenlegét az egyik bankos alkalmazáson keresztül a telefonján. Konkrétan nem csak az egyenlegét láttam, de ha nagyon akarom (és ha jó a memóriám :) ) akár a bankszámlaadatait is megnézem.

Mi történik olyankor, ha én történetesen egy rosszindulatú fickó vagyok és kihasználom az információt a saját hasznomra? Hogy derítené ki az egyszerű felhasználó hogy honnan fértem hozzá az információhoz? Valószinűleg sehonnan. 

Ez csak egy példa volt a rengeteg közül, de elég ahhoz hogy megérjen bennem az elhatározás, hogy elkezdjem ezt a blogot. 

Terveim között szerepel, hogy megosszak olyan híreket, amik ugyan publikusak de a média nem beszél róluk, mivel nem tartják fontosnak, ugyanakkor a felhasználókat érinti a mindennapokban. Ugyancsak tervezem egy szájbarágó-jellegű rovat indítását, ahol elmagyarázom részletesen hogy mit miért és hogyan csináljunk ahhoz, hogy bizontságban tudhassuk a saját magunk és szeretteink online magánszféráját.

Bízom benne hogy lesznek, akik hasznát veszik ennek a blognak. Ha nem is te, kedves olvasókám, akkor biztos hogy tudsz valakit aki igen. Ebben az esetben ne habozz és oszd meg az oldalt.

Hamarosan folyt. köv.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cyberszamuraj.blog.hu/api/trackback/id/tr448380904
Nincsenek hozzászólások.
Online biztonság és a magánszféra védelme
süti beállítások módosítása